Algorytm Instagrama: duże zmiany! Równość Dla Wszystkich Twórców

Algorytm Instagrama aktualizacja od 30.04.2024

Duże i bardzo ważne zmiany w algorytmie Instagrama od 30.04.2024. Sprawdź, co oznaczają dla Ciebie. Czy będzie lepiej, łatwiej, bardziej sprawidliwie?

Historycznie, algorytm Instagrama preferował treści od twórców z dużą liczbą obserwujących oraz agregatorów repostowanych treści, co skutkowało większym zasięgiem dla nich w rekomendacjach. Teraz, aby zapewnić równą szansę dla wszystkich twórców na dotarcie do nowych odbiorców, Instagram wprowadza 4 kluczowe zmiany.

4 najważniejsze zmiany

  1. Nowe dane wejściowe do rankingu, które zapewnią mniejszym twórcom większą dystrybucję.
  2. Zastąpienie repostów oryginalnymi treściami w kartach rekomendacji.
  3. Dodanie etykiet do repostowanych treści (odsyłanie do oryginalnego twórcy).
  4. Usunięcie agregatorów treści z kart rekomendacji.

Masz większe szanse na wybicie się!

Do tej pory rolki były klasyfikowane głównie na podstawie tego, jak obserwujący dane konto angażowali się w nie. Czyli jeśli dodałaś rolkę była ona najpierw pokazywana Twoim odbiorcom, a dopiero później (w zależności od reakcji Twoich obserwujących) puszcza szerzej. Oznaczało to, że konta z największą liczbą obserwujących często miały największy zasięg. Obecnie Instagram pracuje nad nowym sposobem rekomendowania rolek, aby dać wszystkim twórcom równe szanse na przebicie się.

Dzięki temu procesowi każda kwalifikująca się treść (np. treść, która jest oryginalna, nie narusza wytycznych dotyczących społeczności, nie ma widocznych znaków wodnych i spełnia wytyczne dotyczące rekomendacji) jest pokazywana niewielkiej grupie odbiorców, którzy zdaniem Instagrama ją polubią, niezależnie od tego, czy śledzą konto, które ją opublikowało, czy nie. W miarę jak ta publiczność angażuje się w treści, najlepiej działający zestaw rolek jest pokazywany nieco szerszej publiczności, a następnie najlepsze z nich są pokazywane jeszcze szerszej grupie i tak dalej. Instagram będzie to wdrażać w nadchodzących miesiącach.

Oryginalność będzie nagradzana, czyli koniec z robieniem zasięgów na repostach i mixach

Instagram dąży do promowania oryginalności poprzez zastępowanie repostów oryginalnymi treściami w rekomendacjach. Dodatkowo, dodane zostaną etykiety wskazujące na oryginalnego twórcę dla repostowanych treści.

Tworzenie oryginalnych treści zajmuje dużo czasu i wysiłku, więc ci, którzy je tworzą, powinni otrzymać uznanie i większą dystrybucję, nawet jeśli są ponownie publikowane przez inne konta.

Instagram ogłasza dwie aktualizacje, które mają w tym pomóc.

Po pierwsze, gdy Instagram znajdziemy dwie lub więcej identyczne treści na Instagramie, będzie polecać tylko tę oryginalną. Oznacza to, że oryginalna treść bezpośrednio zastąpi ponownie opublikowaną treść w rekomendacjach. Takie podejście będzie przyjęte tylko wtedy, gdy oryginalna treść jest stosunkowo nowa i Instagram ma pewność, że treść jest dopasowana na podstawie sygnałów dźwiękowych i wizualnych. Nie będzie zastępować treści, jeśli zostały one zmienione w znaczący sposób, na przykład jeśli zostały zmodyfikowane, aby stać się memem, kompilacją parodii, narracją z nowym lektorem lub zremiksowane w celu wyrażenia reakcji.

Zastąpienie to ma zastosowanie tylko w miejscach, w których Instagram rekomenduje treści – takich jak karta Eksploruj, rolki i rekomendacje w głównym kanale. Gdy zawartość zostanie zastąpiona, pierwotny twórca będzie powiadomiony. Po drugie, jeśli Instagram znajdzie ponownie opublikowaną treść, doda etykietę odsyłającą do oryginalnego twórcy, która pozostanie widoczna dla obserwujących konto, które ją ponownie opublikowało. Na razie, jeśli oryginalny twórca lub konto ponownie publikujące treść chcą usunąć etykietę, mogą dotknąć menu z trzema kropkami na fragmencie treści.

Usuwanie Agregatorów Treści

Aby jeszcze bardziej promować oryginalne treści, Instagram ograniczy wyświetlanie rekomendacji dla kont, które publikują treści od innych użytkowników bez istotnej modyfikacji. Konta te będą musiały odczekać 30 dni przed ponownym kwalifikowaniem się do rekomendacji.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Instagram stosuje wytyczne dotyczące rekomendacji, które mają na celu utrzymanie wysokiego standardu zalecanych treści.

Określone kategorie treści są dozwolone, ale mogą nie kwalifikować się do rekomendacji, w tym Treści, które ograniczają zdolność Instagrama do wspierania bezpiecznej społeczności, takie jak:

  1. Treści, które omawiają samookaleczenia, samobójstwa lub zaburzenia odżywiania lub trywializują tematy związane ze śmiercią lub depresją.
  2. Treści, które mogą przedstawiać przemoc, np. walczących ludzi.
  3. Treści, które mogą być sugestywne seksualnie, takie jak zdjęcia osób w przezroczystych lub odsłaniających ubraniach.
  4. Treści, które promują korzystanie z określonych produktów podlegających regulacjom, takich jak tytoń lub produkty do waporyzacji, produkty i usługi dla dorosłych lub farmaceutyki.
  5. Wrażliwe lub niskiej jakości treści dotyczące zdrowia lub finansów, takie jak: Treści promujące lub przedstawiające zabiegi kosmetyczne.
  6. Treści zawierające przesadzone twierdzenia dotyczące zdrowia lub próbujące sprzedawać produkty lub usługi oparte na takich twierdzeniach, np. cudowne leki.
  7. Treści promujące wprowadzające w błąd lub zwodnicze modele biznesowe, takie jak chwilówki.
  8. Treści polityczne, potencjalnie związane z takimi kwestiami jak prawo, wybory lub tematy społeczne.
  9. Treści, o których użytkownicy powszechnie mówią, że ich nie lubią, takie jak clickbait lub engagement bait.
  10. Treści kojarzone z niską jakością publikacji, takie jak nieoryginalne treści, które w dużej mierze pochodzą z innego źródła bez dodawania istotnej wartości.
  11. Fałszywe lub wprowadzające w błąd treści, takie jak: Treści zawierające twierdzenia, które zostały uznane za fałszywe przez niezależnych weryfikatorów faktów, w tym dezinformacje związane ze szczepionkami.
  12. Treści promujące korzystanie z fałszywych dokumentów, takie jak udostępnianie postów dotyczących korzystania z fałszywych dokumentów tożsamości.

Jeśli post narusza te wytyczne, Instagram stara się unikać wyświetlania go tam, gdzie rekomenduje treści. Jeśli konto wielokrotnie publikuje treści, które naruszają wytyczne, może nie kwalifikować się do rekomendacji przez pewien czas.

Podziel się tym

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Koszyk sklepu Twój koszyk jest pusty